Szanowni Państwo, Drodzy Klienci
Od czasu wprowadzenia nowych przepisów o świadczeniu wspierającym, działaliśmy bez wytchnienia, wspierając osoby potrzebujące w jego uzyskaniu. Był to dla nas czas wielkiego zaangażowania w Wasze sprawy.
Teraz nadszedł czas na zasłużony odpoczynek. Wykorzystujemy okres świąteczno-noworoczny na regenerację.
Informujemy, że do 9 stycznia Kancelaria jest nieczynna.
Wszystkich obecnych i przyszłych Klientów zapraszamy do kontaktu po wskazanej dacie. Z nową energią i przyjemnością zajmiemy się Państwa sprawami po naszym powrocie.
Życzymy Państwu spokojnych Świąt i pomyślności w Nowym Roku!
Copyright 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
PRZECZYTAJ NAJNOWSZE
Projekt ustawy przewiduje, że ustalenie prawa do świadczenia wspierającego będzie dokonywane na wniosek osoby uprawnionej, skierowany do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych (ZUS). W przypadku dzieci niepełnosprawnych i osób niezdolnych do czynności prawnych wniosek o świadczenie wspierające może złożyć jeden z rodziców, opiekun prawny, rodzina zastępcza, osoba prowadząca rodzinny dom dziecka lub osoba upoważniona do reprezentowania dziecka lub osoby dorosłej niepełnosprawnej.
Przewiduje się pełną cyfryzację procesu składania wniosków i przyznawania świadczenia wspierającego. Wniosek o świadczenie wspierające będzie można złożyć wyłącznie w formie elektronicznej za pośrednictwem systemów teleinformatycznych, które już obecnie są wykorzystywane do składania wniosków o inne świadczenia, takie jak "świadczenie dobry start", "świadczenie wychowawcze", "rodzinny kapitał opiekuńczy" czy "dofinansowanie pobytu dziecka w instytucji opieki do lat 3". Oto kilka dostępnych systemów:
Profil informacyjny w systemie teleinformatycznym udostępnionym przez ZUS.
System teleinformatyczny banków krajowych oraz spółdzielczych kas oszczędnościowo-kredytowych, które świadczą usługi drogą elektroniczną, spełniając wymogi opisane w informacji zamieszczonej na stronie Biuletynu Informacji Publicznej ZUS.
System teleinformatyczny utworzony przez ministra odpowiedzialnego za sprawy rodziny.
Inny system teleinformatyczny wskazany przez ZUS we współpracy z ministrem odpowiedzialnym za sprawy rodziny, jak opisano w informacji zamieszczonej na stronie Biuletynu Informacji Publicznej ZUS
Platforma Usług Elektronicznych ZUS (PUE ZUS) będzie narzędziem, które ZUS będzie wykorzystywać do kontaktowania się z osobą ubiegającą się o świadczenie lub pobierającą je. Każdy wnioskodawca będzie korzystał z istniejącego konta na PUE ZUS (np. jeśli wcześniej składał wnioski o inne świadczenia, korzystał z bonu turystycznego lub innej formy wsparcia) lub założy nowe konto w celu złożenia wniosku o świadczenie. Jeśli będzie to konieczne, ZUS założy konto.
Sprawdź jak wygląda ustalanie poziomu potrzeby wsparcia.
Informacje te pochodzą z projektu ustawy o świadczeniu pielęgnacyjnym zamieszczonym na stronie senatu.