W Polsce trwa debata nad istotnymi zmianami w systemie rent socjalnych. Ostatnie obrady Podkomisji Stałej ds. Osób z Niepełnosprawnościami i Włączania Społecznego, które miały miejsce 9 maja, zaowocowały przyjęciem poprawek
Do ZUS-u wpłynęło ponad 8,4 tys. wniosków o świadczenie wspierające; do 2 maja rozpatrzono ok. 5,6 tys. wniosków; 1,5 tys. osób otrzymało już świadczenie na łączną kwotę 18,5 mln zł
ZUS przyznał zaledwie 66 świadczeń wspierających. Wydano 20 decyzji o odmowie świadczenia z powodu niespełnienia kryterium punktowego. W 2977 sprawach ZUS pozostawił sprawę bez rozpatrzenia z powodu popełnionych błędów formalnych.

Copyright 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone. 

PRZEJDŹ DO INNYCH ARTYKUŁÓW

08 stycznia 2024

Komunikat biura - usprawnienie komunikacji w odpowiedzi na wyzwania związane ze świadczeniem wspierającym.

W obliczu rosnącego zainteresowania świadczeniem wspierającymi i nieprzerwanego napływu telefonów, które znacząco obciążały nasze linie telefoniczne, zdecydowaliśmy się na czasowe niepublikowanie numeru telefonu oraz adresu e-mail naszego biura.

Zamiast kontaktu telefonicznego inicjowanego przez Państwa, zachęcamy do korzystania z formularza kontaktowego na naszej stronie internetowej. Pozwoli to nam na bardziej zorganizowane odpowiadanie na Państwa zgłoszenia. 

 

Zauważyliśmy, że wiele zapytań, które otrzymujemy, mylnie zakłada, iż nasza kancelaria pełni rolę Zakładu Ubezpieczeń Społecznych, Wojewódzkiego Zespołu ds. Orzekania Niepełnosprawności, Ośrodka Pomocy Społecznej lub innej instytucji.  Skala tego zjawiska była na tyle duża, że znacząco utrudniała nam efektywną obsługę obecnych oraz potencjalnych klientów. To nieporozumienie znacząco ograniczało naszą możliwość bezpośredniego kontaktu z klientami, którzy faktycznie są zainteresowani pomocą naszej kancelarii.

 

Rozumiemy przyczyny, dla których mamy do czynienia z tak dużą liczbą telefonów i kontaktów dotyczących  finansowego wsparcia ze strony państwa. Świadomi jesteśmy, że wprowadzenie świadczenia wspierającego odbyło się bez szerokich konsultacji społecznych, co mogło przyczynić się do niejasności i wielu uzasadnionych pytań. Ponadto, sposób komunikowania informacji o świadczeniu bywa często zbyt urzędniczy, co nie ułatwia zrozumienia jego zasad. Zgadzamy się, że kwestie te nie zostały dostatecznie wyjaśnione, a sam proces ubiegania się o świadczenie jest skomplikowany i wymagający.

 

Prosimy o zostawienie swoich danych kontaktowych za pośrednictwem dedykowanego formularza na naszej stronie internetowej. Gwarantujemy, że wszystkie przesłane dane będą bezpieczne i chronione zgodnie z obowiązującymi przepisami o ochronie danych osobowych.

 

Po wypełnieniu formularza nasi specjaliści skontaktują się z Państwem telefonicznie w ciągu 3 dni roboczych,  aby udzielić potrzebnych informacji i wsparcia.


Rozumiemy, jak ważny jest kontakt telefoniczny dla wielu z Państwa i zapewniamy, że każde zgłoszenie zostanie potraktowane z należytą uwagą.

 

Dziękujemy za zrozumienie i współpracę w dążeniu do usprawnienia naszego procesu komunikacji.


Z wyrazami szacunku

Zespół Świadczeń

Kancelaria LexAgo
ul. Jesionowa 50 lok. 1
50-504 Wrocław